top of page
286810136_5228145137265617_1357717096898068859_n_edited.jpg
Medewerkers

De Bolster zet in op welbevinden
en professionaliseren van alle medewerkers, zowel individueel als
in teamverband.

 

Onze medewerkers zijn van grote waarde hierbij. Ze verdienen dan
ook alle steun en waardering.

De leefgroepbegeleiders en de begeleiders dagbesteding omringen en ondersteunen de cliënten zoveel mogelijk op maat van hun noden. De begeleider is daarbij niet enkel coach van de cliënt maar is ook bruggenbouwer naar het netwerk van de cliënt. Dat netwerk kan heel divers zijn: familie, vrienden, betrokken vrijwilligers, buren, mensen uit verenigingen, ... Een begeleider doet dit niet alleen: dit is de taak van een volledig team. Toch heeft elke begeleider één of meerdere cliënten waarvan hij/zij aandachtsbegeleider is. Hij/zij kijkt dan vooral vanuit het perspectief van die specifieke cliënt.

​

Medewerkers gaan regelmatig in overleg met elkaar. De teams in de leefgroepen en dagbesteding worden ondersteund door een teamverantwoordelijke, een maatschappelijk werker of sociaal verpleegkundige, een orthoagoog en een clusterverantwoordelijke. De teams werken samen met heel wat mensen: medische dienst, logopedisten, kinesisten, poetsploeg, washuis, technische dienst, administratie. Ook leefgroepen en dagbesteding werken in nauwe afstemming. Om die samenwerking vlot te laten verlopen, is heel wat overleg nodig. Medewerkers worden gestimuleerd op actief deel te nemen aan deze overleggen.


De voorziening voorziet in een breed vormingsaanbod voor alle medewerkers in alle diensten. Mee zijn in je vakgebied, je kennis en achtergrond aanscherpen: dat alles is belangrijk voor je eigen evolutie en voor het continu verbeteren van de dienstverlening aan onze cliënten.


In alle teams is het goed kunnen samenwerken belangrijk. Goed samenwerken is niet altijd vanzelfsprekend maar het bepaalt mee de kwaliteit van de dienstverlening aan onze cliënten. In die zin investeren we uitdrukkelijk in een goede samenwerking. Er worden verbindende activiteiten georganiseerd waarbij medewerkers stilstaan bij hun samenwerking.

Op geregelde tijdstippen ga je als medewerker aan tafel zitten met je leidinggevende om een afstemmingsgesprek te voeren. Zowel medewerker als leidinggevende kunnen punten op de agenda van dit gesprek zetten. Het kan gaan over hoe je functioneert maar ook over je welbevinden, je loopbaan, vormingsnoden, enz. Leidinggevenden en begeleidingsteams investeren veel tijd en energie in het positief ondersteunen van medewerkers en teams. Ook zij krijgen op hun beurt ondersteuning in die opdracht.

bottom of page