
Teamverantwoordelijke Huis 2
’s Ochtends kom je fluitend naar het werk: ‘Let’s stick together’ is jouw deuntje.
Je stuurt aan op zelfsturing en bent tegelijk de lijm tussen je medewerkers.
Waarom moeilijk doen als het ook samen kan?
Wie ben je?
Je helpt mee een plek te creëren waar het goed leven is. En dat doe je samen met je team, als coach en als bruggenbouwer.
Zin om samen met je team iets duurzaams uit te bouwen? Dan ben jij de teamverantwoordelijke die we zoeken voor Huis 2.
Wat doe je?
Huis 2 is een woongroep waar een 14-tal volwassenen met een matig tot ernstig verstandelijke beperking verblijven, die bijkomende ondersteuningsnoden hebben zoals autisme, psychische kwetsbaarheid, …
Naast je taken als teamverantwoordelijke neem je ook taken als woonbegeleider op.
Als woonbegeleider ziet je takenpakket er als volgt uit :
• Je biedt zorg op maat : Je ondersteunt de cliënt bij de dagdagelijkse activiteiten. Je helpt mee om de kwaliteit van leven van de cliënt te bevorderen. Dit doe je door de doelen van het handelingsplan na te streven. Je observeert, registreert en rapporteert correct.
Belangrijke signalen geef je door aan de aandachtsbegeleider.
• Je laat iedere cliënt optimaal aan bod komen : Je werkt de keuzes van de cliënten uit en je gaat daarvoor op zoek naar het juiste aanbod qua dagondersteuning.
• Je ondersteunt het sociaal netwerk : Je helpt cliënten bij het uitbouwen van hun sociale contacten. Je verzorgt informele
ontmoetingsmomenten met personen uit hun netwerk.
• Je creëert een plek waar het goed om leven is: Je maakt de leefgroep gezellig. Je voelt de groepsdynamieken aan en intervenieert waar
nodig.
Als teamverantwoordelijke heb je volgende kwaliteiten :
• Je gaat door tot de neuzen in dezelfde richting staat. Je praat met je collega’s, onder het werken, maar ook tijdens evaluatie- en
afstemmingsgesprekken. Je bespreekt de opdracht van het team tijdens vergaderingen waarin je iedereen betrekt.
• Jouw communicatie is coachend. Je luister, je spreekt, je vraagt door. Al vragend versterk je de talenten van de individuele collega’s en
verbind je hen tot een hecht team.
• Je bouwt een brug tussen de doelstellingen van jouw team en de visie van de grotere organisatie. Je ziet wat je in de praktijk moet doen
om de doelen te realiseren.
• Je coördineert de administratie van jouw afdeling. Uurroosters, verloven, afwezigheden en vervangingen worden in het team geregeld. Jij
houdt een oogje in het zeil.
Wat bieden we je?
-
Een uitdagende job ten dienste van jouw collega’s en de cliënten.
-
Een voltijds arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur (startdatum in onderling overleg).
-
Verloning op basis van de barema’s van PC 319.01.
-
Toffe collega’s, een leuke sfeer, een ondersteunend begeleidingsteam.
-
Vormingsmogelijkheden, steun in je groei als leidinggevende.
-
Een groene omgeving, geen file, wel fietsvergoeding.
Aan de slag!
Voor meer informatie m.b.t. de taakinhoud kan je terecht bij Inkie De Cnuydt, clusterverantwoordelijke, bereikbaar via 055/33 96 96 of via mail inkie.decnuydt@vzwdebolster.be.
Documenten
Klik hier voor de uitgebreide vacature.
Niks voor jou? Geen probleem, neem gerust een kijkje naar onze andere vacatures.
31/05/2023
Derde editie Takeaway Zwalm van start!
Op 30 juni, 1 en 2 juli organiseren we onze derde takeaway in Zwalm! Voor het derde jaar op rij organiseren we een takeaway met heerlijke maaltijden die door onze eigen keukenploeg bereid zijn.
Het aanbod bestaat uit verschillende hoofdgerechten, aperitief, bijpassende wijn en een lekker dessert gebakken door de cliënten van ons arbeidscentrum in Gavere.
02/05/2023
Buurten in De Bolster Zwalm: steun ons project!
We dromen van een tuin in Zwalm waarin cliënten én buurtbewoners elkaar kunnen ontmoeten om te sporten, te ontspannen, te spelen en te ontdekken.
Op onze wishlist staat een petanquebaan en rolstoelvriendelijke picknicktafels.
Om dit te realiseren willen we samen 5000 euro verzamelen.
Help jij mee dit project te realiseren? Lees hier meer!